ค้นหาบล็อกนี้

วันอาทิตย์ที่ 17 กรกฎาคม พ.ศ. 2554

Indonesia volcano spews ash in biggest eruptionอินโดนีเซียเถ้าภูเขาไฟปะทุที่ใหญ่ที่สุด

Indonesia volcano spews ash in biggest eruption
Tomohon, Indonesia: A volatile volcano in central Indonesia unleashed its most powerful eruption in days on Sunday, spewing hot ash and smoke high into the air and sending panicked villagers racing back to crowded government shelters. There were no immediate reports of casualties.
Mount Lokon, located on northern Sulawesi island, rumbled back to life last week.
Tomohon อินโดนีเซีย: ภูเขาไฟแบบเปลี่ยนแปลงได้ในกลางอินโดนีเซีย unleashed ของระเบิดมีประสิทธิภาพมากที่สุดในวันวันอาทิตย์ spewing ขี้ร้อนและควันที่ชาวบ้านในการแข่งรถกลับไปแออัดรัฐบาล shelters เจ๊กตื่นไฟสูงลงในอากาศ และส่ง ไม่มีรายงานทันทีของจำนวนคนตายได้
Mount Lokon ตั้งอยู่บนเกาะเหนือของเกาะซูลาเวซี rumbled กลับสู่ชีวิตล่าสุดสัปดาห์
Indonesia volcano spews ash in biggest eruption

Go to full story »LA avoids feared 'Carmageddon' traffic jam
หลีกเลี่ยงลุยเซียน่ากลัวแยม'Carmageddon'การจราจรLos Angeles: Southern Californians were making the ultimate sacrifice on Saturday to avoid the dreaded 'Carmageddon' - leaving their cars in the garage.
Unusually light traffic flowed freely through the nation's second-largest city despite fears of epic traffic jams spawned by the 53-hour shutdown of a 10-mile stretch of one of the region's most critical freeways.
Authorities closed the segment of Interstate 405 on the western side of the metropolis to allow partial demolition of a bridge, warning motorists to stay off the roads or plan alternate routes.
LA avoids feared 'Carmageddon' traffic jam
ลอสแอนเจลิส: Californians ภาคใต้ได้ถูกทำให้การเสียสละ ultimate วันเสาร์เพื่อหลีกเลี่ยงการ dreaded 'Carmageddon' - ออกจากรถยนต์ของตนในโรงจอดรถ
ปกติไฟจราจร flowed อย่างอิสระผ่านเมืองสองที่ใหญ่ที่สุดของประเทศแม้ว่าติดออกผจญภัยที่กล้าหาญจราจร spawned โดยการปิด 53-ชั่วโมงของการยืด 10 ไมล์ของภูมิภาคสำคัญมากที่สุด freeways
เจ้าหน้าที่ปิดเมนต์ของอินเตอร์สเตต 405 ทางด้านตะวันตกของมหานครที่ให้การอนุญาตให้พินาศบางส่วนของสะพาน รถยนต์ติดตั้งคำเตือนเกี่ยวกับการปิดถนนพัก หรือวางแผนเส้นทางอื่น

เจ้าหน้าที่ถูกมองในแง่ดีว่า สาธารณะที่อื้อฉาวได้รับข้อความ แม้ว่าจะมีปัญหาบางอย่างว่า การขาดแคลน gridlock ให้สาธารณะอย่างพึงพอใจ และโปรแกรมควบคุมจะได้รับหลังล้อก่อนทางการจัดกำหนดการเปิดแต่เช้าวันจันทร์
"เราหวังว่า พวกเขายังฟังสิ่งที่เรากำลังพูด และไม่ออกไป แล้วลองขับผ่านพื้นที่นี้ เนื่องจากกำลังถูกเบียดเสียดยัดเยียดถ้าคนทำเช่นนั้น กล่าวว่า Mike Miles กรรมการเขตของขนที่ California Department of ส่ง เรียกว่า Caltrans
นายกเทศมนตรี Antonio Villaraigosa บินลงไปทางเหนือเมืองในเฮลิคอปเตอร์ และว่า มันล้างได้รถยนต์น้อยกว่าไกล freeways และถนนมากกว่าปกติมี แต่เขาเตือนเวลาการประชุม mid-afternoon ข่าวที่มีชั่วโมงไป
"มีหนึ่งในวันเสาร์เงียบสงบมากที่สุดที่ผมได้เห็นในตลอดไป กล่าวว่า Steven Ramada ผู้ที่ได้คาดว่าจะได้ยินเสียงรถ honking ด้าน Oaks เชอร์แมนของเขาที่บ้านมากมาย แต่แทน เพียงยินข่าว helicopters
"ทุกคนโทรวันหยุดนี้ Carmageddon แต่มันรู้สึกเหมือน copter-geddon เหนือตำแหน่งที่เราอยู่ เขากล่าวว่า ไม่ทุกคนถูก cooperating แม้ว่า
เจ้าหน้าที่ตำรวจทางหลวง California Charmaine Fajardo กล่าวว่า ชายคนหนึ่งอายุ 74 ปีถูกจับสำหรับการวิ่งออกกำลังกายบนทางด่วนปิดแล้วหลังจากที่บอกตำรวจว่า เขาคงไม่สามารถทำเช่นนั้น และ bicyclists อย่าง น้อยหนึ่งยังถูกดักในกระบวนการผลิต Fajardo กล่าวว่า เจ้าหน้าที่ตอนนี้มีใบสั่งจับกุมตัวใครก็ตามที่พยายามที่จะป้อนการทาง shuttered
นอกจากนี้ Fajardo สงสัยว่าเป็นโปรแกรมควบคุมเมาเหล้าถูกจับหลังจากที่ไปรอบ ๆ barricades เพื่อป้อนการทางด่วน กล่าวว่า
ความคืบหน้าบนพินาศของสะพาน Mulholland อายุครึ่งศตวรรษแก้ไขตามกำหนดเวลา Villaraigosa กล่าวว่า เครื่องจักรที่มีประสิทธิภาพกับยาว booms hammered เก็บที่ด้านใต้ของช่วง ซึ่งกำลังถูกเอาออกเพื่อให้อินเตอร์สเตตเพื่อจะ widened แผนการ ปล่อยให้ถนนหนทางด้านเหนือยืนอยู่จนกว่าทางทิศใต้คือสร้างได้
"เราได้ทำความคืบหน้ายอดเยี่ยม Villaraigosa บอกข่าวที่ศูนย์ปฏิบัติการฉุกเฉินของเมือง
Gail Standish, 47, peddled จาก Beverly Hills กับคลับของหล่อน bicycling เพื่อ overlook ที่ 405 การไตรมาสไมล์จากช่วงที่ปิด
"ทุกคนคือเรียกวันหยุดสุดสัปดาห์นี้ Carmageddon แต่เห็นทางว่างมันรู้สึกยิ่ง post-apocalyptic," Standish กล่าว
สารบัญผู้เขียนในการค้นหาที่เกิดผลกระทบอาจเกิดขึ้นจากโครงการอินเตอร์สเตต $ 1 พันล้านใช้จ่ายให้กับคำเตือนที่เลวร้ายสาธารณะเดือน เหตุการณ์ที่มีชื่อเมื่อลอสแอนเจลิสประเทศผู้ควบคุม Zev Yaroslavsky บอกการประชุมกดพฤษภาคมก่อนว่า "นี้ไม่ต้องการได้ Carmageddon" ถ้าคนหลีกเลี่ยงการขับรถ
ถึงแม้ว่าความล่าช้าไม่มีหลักที่เกี่ยวข้องกับ closure ที่ได้เกิดขึ้น โดย midafternoon การทดสอบหลักของถูกมักในตอนเย็นเมื่อดาราจักรลอสแอนเจลิสของเมเจอร์ลีกซอกเกอร์ David Beckam ซึ่งมีกำหนดให้เล่นในสเปนเฮฟวี่เวท Real Madrid Memorial Coliseum south of downtown
หนึ่งตะวันตกด้านพำนัก David Noll กล่าวว่า เขาเอาใจใส่ต่อคำคำเตือน และบอกว่า บิดามารดาของเขาจะยกเลิกแผนมาจากพื้นที่ San Francisco Bay สำหรับเข้าชม
"พวกเขาทำให้เราเชื่อว่า สุดสัปดาห์นี้จะเป็นสิ่งเลวร้ายที่สุดเคย ดังนั้นฉันบอกพ่อแม่ของฉันพักอยู่บ้าน เขากล่าวว่า ไม่สบาย "ฉันกำลังใจเนื่องจากเราไม่สามารถมีได้ลอยออกกันตอนนี้
ศักยภาพในการ Carmageddon เป็น rooted ใน Los Angeles' ภูมิศาสตร์ เมืองถูกหาร ด้วย Santa Monica ภูเขา ซึ่งยืดมากกว่า 40 ไมล์จากใกล้ล่งตะวันตกผ่านมาลีบู San Fernando หุบมีประชากรมากที่อยู่ทางด้านทิศเหนือ และพื้นลอสแอนเจลิส sprawls ทางทิศใต้
ท้องถิ่น และทางไกลทางจราจรผ่านภูเขาได้รีดผ่าน Sepulveda Pass บนฉัน-405 หรือดำเนินการเกี่ยวกับห้าไมล์ไปตะวันออกผ่าน Cahuenga Pass ซึ่งตามเรา 101 ผ่านหัวใจของ Hollywood ในระหว่างมีไม่มีเส้นตารางของทาง เพียงไม่กี่ แคบ ถนนสายลมจัดคิงส์แคนย่อน
Skirting closure ที่ไปตะวันตกของ Sepulveda Pass จะต้องมีเส้นทางแคนยอนยาวแม้แต่ระหว่างเรา 101 และ Pacific Coast Highway
405 โหลดได้เพิ่มขึ้น โดยการแลกเปลี่ยนหลักด้วยอินเตอร์สเตต 10 ด้านล่างท้ายใต้ Sepulveda Pass และรับส่งข้อมูลที่เกี่ยวข้องกับมหาวิทยาลัยแคลิฟอร์เนีย ลอสแอนเจลิส และท่า อากาศยานนานาชาติของลอสแอนเจลิส
เมื่อสิ้นสุดความเร็วของการส่งผ่าน 405 การเชื่อมต่อที่ 101 หลอดเลือดแดงสำคัญระหว่างลอสแอนเจลิสและซานฟรานซิสโก เชื่อมไกลเหนือ 405 ยังต่อกับโหลดขนาดใหญ่อินเตอร์สเตต 5 ทางหลวงแกนหลักของ California
Drumbeat "Carmageddon" คำเตือนที่ทริกเกอร์
Officials were optimistic that the public far and wide had gotten the message, though there was some concern that the lack of gridlock would make the public complacent and that drivers would get behind the wheel before the freeway's scheduled reopening early on Monday.
"We hope they still listen to what we're saying and not go out and try to drive through this area, because it is going to be congested if people do that," said Mike Miles, a district director of the California Department of Transportation, known as Caltrans.
Mayor Antonio Villaraigosa flew over the city in a helicopter and said it was clear there were far fewer cars on freeways and streets than normal, but he cautioned at a mid-afternoon news conference that there were hours to go.
"It's been one of the most quiet Saturdays I've seen in forever," said Steven Ramada, who had expected to hear lots of cars honking in front of his Sherman Oaks home but instead only heard news helicopters.
"Everyone's calling this Carmageddon weekend, but it feels like copter-geddon over where we live," he said. Not everyone was cooperating, though.
California Highway Patrol Officer Charmaine Fajardo said a 74-year-old man was arrested for jogging on the closed freeway after police told him he couldn't do so, and one or more bicyclists also were intercepted on the route. Fajardo said officers now have orders to arrest anyone trying to enter the shuttered freeway.
Additionally, a suspected drunken driver was arrested after going around barricades to enter the freeway, Fajardo said.
Progress on demolition of the half-century-old Mulholland Bridge was on schedule, Villaraigosa said. Powerful machines with long booms hammered away at the south side of the span, which is being removed to allow the interstate to be widened. The plan is to leave the north-side lanes standing until the south side is rebuilt.
"We've made great progress," Villaraigosa told reporters at the city's emergency operations center.
Gail Standish, 47, peddled from Beverly Hills with her bicycling club to a 405 overlook a quarter-mile from the closed span.
"Everybody's calling this weekend Carmageddon, but seeing the freeway empty it feels more post-apocalyptic," Standish said.
Authorities looking at the potential impacts of the $1 billion interstate project spent months giving the public dire warnings. The event got its name when Los Angeles County Supervisor Zev Yaroslavsky told an early June press conference that "this doesn't need to be a Carmageddon" if people avoided driving.
Although no major delays related to the closure had occurred by midafternoon, a major test of was likely in the evening when Major League Soccer's Los Angeles Galaxy, featuring David Beckam, is scheduled to play Spanish heavyweight Real Madrid at Memorial Coliseum south of downtown.
One west side resident, David Noll, said he heeded the warnings and told his parents to cancel plans to come from the San Francisco Bay area for a visit.
"They made us believe that this weekend was going to be the worst thing ever, so I told my parents to stay home," he said. "I'm upset because we could have been hanging out together right now."
The potential for Carmageddon is rooted in Los Angeles' geography. The city is divided by the Santa Monica Mountains, which stretch more than 40 miles from near downtown westward through Malibu. The populous San Fernando Valley lies on the north side, and the Los Angeles Basin sprawls to the south.
Local and long-distance freeway traffic through the mountains has to squeeze through Sepulveda Pass on I-405 or about five miles to the east through Cahuenga Pass, which carries US 101 through the heart of Hollywood. In between there is no grid of boulevards, just a few narrow, windy canyon roads.
Skirting the closure to the west of Sepulveda Pass would require even longer canyon routes between US 101 and the Pacific Coast Highway.
The 405's load is increased by a major interchange with Interstate 10 below the south end of Sepulveda Pass and traffic associated with the University of California, Los Angeles, and Los Angeles International Airport.
At the north end of the pass, the 405 connects with US 101, a major artery between Los Angeles and San Francisco. Farther north, the 405 also connects with the massive load of Interstate 5, California's backbone highway.
The drumbeat of "Carmageddon" warnings triggered an instant industry of businesses trying to capitalize on the phenomenon. JetBlue offered special flights from Burbank in the San Fernando Valley to Long Beach, with seats for the short hop costing just $4 or $5.
A cycling group saw that as an opportunity for a race. The cyclists started their ride 90 minutes before the flight's departure time to simulate the time that passengers would have to arrive at Burbank. Another member of the group took the flight and all were to meet at a Long Beach park.
Cyclist Stephan Andranian said it took the bikers one hour and 34 minutes to complete the ride from Burbank to Long Beach, largely following the Los Angeles River. Flight passenger Joe Anthony's total travel time including cab ride from Long Beach Airport to the park was just over 2 1/2 hours.
"We want to show that using a bike in LA is not only possible but that it can be faster than other modes of transportation," Andranian said.
Motorists, meanwhile, marveled at traffic conditions.
Tritia Nakamura found herself killing time at a drive-through coffee shop just off the 405 after allowing more time than usual to get from her home in Hollywood to West Los Angeles.
"The 10 was wide open, and I've never gotten here faster," said Nakamura, who noted she had seen so many Facebook postings about the clear roads that the situation could get bad if people decided it's OK to drive.
On-ramps to the 405 were shut down on Friday evening, and the entire roadway was closed at midnight. Special deployments of police, firefighters, engines and ambulances were placed in the surrounding communities to ensure emergency services despite any gridlock. The UCLA Health System, which runs the huge Santa Monica-UCLA Medical Center near the 405, put its weekend staff in dorm rooms and hotels to ensure they don't run late to work.
Project contractor Kiewit Infrastructure West placed a 4-foot-high pad of dirt beneath the 80-foot-high Mulholland Bridge to protect the 405's surface from being damaged by falling concrete and steel.
Demolition work is expected to be completed by 2 am on Monday, followed by cleanup and reopening of the freeway at 6 am Another 53-hour closure will be required in the future to demolish the north side of the span.
The existing bridge is 72 feet wide and 579 feet long. Caltrans says the new bridge will be 82 feet wide and 608 feet long with supporting columns relocated to allow construction of an additional freeway lane.

15 Reasons to buy Gold

Gold, two steps ahead: how the rich keep getting richer. New gold rpt
Wealthdaily.com/Gold_Report
Ads by Google
WHAT'S YOUR REACTION? IBNLive 0 IBNLive 0
word poste news hot news around the world give youre more than news.world poste news ข่าว ด่วน ข่าว ร้อน ข่าวเด่น ทันเหตุการณ์ ข่าวในประเทศ ข่าวต่างประเทศ รายการข่าว แหล่งรวมข่าว ข่าวบันเทิง ข่าวกีฬา ข่าวการเมือง สังคม แหล่งรวมข่าวสำนักข่าวดังทั่วโลก แหล่งร่วมเสนอข่าว แหล่งกระบอกเสียงเพื่อเสนอความคิดเห็น ทั้งสื่อในและนอกประเทศออนไลน์สื่อเพือนำเสนอการ้องทุกข์โดยการเชื่อมโยงสำนักงานระดับชาติ

ไม่มีความคิดเห็น: